Sauna, garinė pirtis Trakų rajone

titru-ornamentas

Mėgaukitės saunos malonumais name su židiniu. Nedidelė, 6 kvadratinių metrų, bet jauki, su galinga krosnimi pirtis pritaikyta 3-4 žmonėms. Sauna veikia kaip sauso garo pirtis ir kaip garinė pirtis su vandeniu bei eteriniais aliejais. Sauna Trakų rajone dabar pasiekiama beveik ranka – atraskite ją sodyboje „Vilaviesai“.

Kokią pirtį rinktis?

Saunos nauda – neginčijama. Ar Jums žinoma, jog kaitindamiesi galite padėti savo širdžiai? Turkiškos pirtys 15–25 procentais yra sausesnės, tad dėl kondensacijos išoriškai ant kūno regime daugiau vandens lašų – todėl žmonės linkę įsivaizduoti, kad šiose pirtyse jie gausiau prakaituoja. Tikroji tiesa yra visai kitokia.

sauna Trakų rajone
sauna Trakų rajone

Saunos nauda yra neginčijamai patvirtinta. Moksliniai patvirtino, kad tiems, kuriuos kamuoja širdies nepakankamumas verta reguliariai lankytis saunoje, nes taip gerinama širdies veikla. Vos 15 minučių saunoje reiškia maždaug litrą išgaravusio prakaito (priklausomai nuo amžiaus bei kūno sudėjimo gali svyruoti nuo pusės iki pusantro litro).

Saunos malonumai

Siekdamas detaliau išsiaiškinti saunos naudą širdies darbui, japonų mokslininkas Takašis Ohoris atliko eksperimentą, kuriame dalyvavo apie pusšimtis širdies ligomis sergančių žmonių. Jie turėjo reguliariai apsilankyti saunoje, o po pusvalandžio kaitinimosi pabūti susisukus į antklodę tam, kad kūnas dar kurį laiką išlaikytų šilumą.

Paaiškėjo, kad  reguliarios saunos procedūros ypač suaktyvina kraujotaką. Jeigu prieš tyrimą per šešias minutes  vidutiniškai šie savanoriai gebėdavo nužingsniuoti 337 metrus, po eksperimento jie sėkmingai nueidavo 379. Panašiai žmones veikia ir garinė pirtis.

Garinė pirtis

Sauną veikia žmogaus sveikatą ir padeda atgauti jėgas. Prakaitavimo metu kūnas iš organizmo šalina toksinus bei druskas, reguliuoja kūno temperatūrą, palaiko odos gyvybingumą. Kūnas labiausiai linkęs prakaituoti iki 80–100 laipsnių karščio įkaitusiose saunose ir kur kas mažiau turkiškoje pirtyje.

Taip pat dalies išskiriamo prakaito nė nejaučiame – prakaituojama organizmo viduje, per kraują bei kitų ląstelių paviršių. Tokiu būdu per pusdienį žmogaus organizmas geba išgarinti apie litrą prakaito.

Ką privalu žinoti einant į sauną?

•        Skubėti neverta. Skirkite saunai ne mažiau kaip 1,5 val.

•        Prieš apsilankymą turite jausti sotumo, o ne pilnumo jausmą.

•        Prieš užsukant į garinę sauną derėtų nusiprausti ir sausai nusišluostyti, plaukų nereikia šlapinti.

•        Sauna geriausia mėgautis atsigulus.  Kojos gali būti kiek aukščiau, nei galva